کتابخانه عمومی شهدای زهان

برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛ و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

کتابخانه عمومی شهدای زهان

برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛ و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

اولین کتابخانه عمومی شهر زهان

آغاز فرایندرف خوانی

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹ ق.ظ
1396/3/22 دوشنبهآغاز فرایند رف خوانی در کتابخانه های عمومی استانفرآیند رف خوانی در کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی همزمان با کتابخانه های عمومی سراسر کشور از ابتدای خرداد ماه جاری آغاز شده و تا پایان مرداد ماه 96 ادامه دارد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه آخرین رف‌خوانی انجام‌شده در کتابخانه‌های عمومی، در سال ۱۳۹۱ صورت گرفته و طی این مدت آمار و اطلاعات منابع کتابخانه‌های عمومی به دلیل تحولات نرم‌افزاری تغییراتی داشته است؛ لذا اجرای رف‌خوانی بسیار مهم و ضروری است.
محمدرضا رضایی با اشاره به اینکه برای انجام رف‌خوانی یک بازه زمانی سه ماهه پیش‌بینی شده است، افزود: با توجه به فعالیت‌های انجام‌شده در جهت آماده‌سازی کتابخانه‌ها برای فرایند رف‌خوانی، تلاش شده است با بهره‌گیری از سازوکارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فراهم‌شده (نرم‌افزار سامان و دستگاه‌های بارکدخوان بی سیم)، فرآیند رف‌خوانی به صورت نیمه مکانیزه انجام شود که این مسأله ضمن سهولت کار موجب افزایش دقت در انجام رف خوانی خواهد شد.
وی ادامه داد: مهمترین اهداف رف خوانی در کتابخانه ها عبارتند از: بررسی وضعیت منابع موجود در کتابخانه ها، تعیین فهرست منابع مفقودی، وجین منابع واجد شرایط و تطابق موجودی مخزن کتابخانه ها با اطلاعات موجود در سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی.

وی خاطرنشان کرد: انجام رف خوانی در هر کتابخانه بین 7 تا 10 روز به طول خواهد انجامید و طی این مدت، امکان امانت گرفتن کتاب برای اعضای کتابخانه های عمومی فراهم نخواهد بود؛ ولی اعضا می توانند در این مدت از سالن های مطالعه کتابخانه ها استفاده
نمایند.
  • کتابخانه شهدای غزه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی