کتابخانه عمومی شهدای زهان

برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛ و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

کتابخانه عمومی شهدای زهان

برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛ و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

اولین کتابخانه عمومی شهر زهان

۲۷ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

                           شعار بیست و چهارمین دوره هفته کتاب :

ایران می‌خواند

 

بیست و چهارمین دوره هفته کتاب، با شعار «ایران می‌خواند»  از 24 آبان ماه آغازخواهد شد.

به گزارش ستاد خبری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، شعار هفته کتاب امسال، «ایران می‌خواند» انتخاب شده است.

روزهای بیست و چهارمین دوره هفته کتاب، به شرح زیر نامگذاری شده است:

دوشنبه 24 آبان 1395 با عنوان «کتاب و خانواده» و شعار «خواندن، چراغ امید در خانواده»

سه شنبه 25 آبان 1395 با عنوان «کتاب و دانشگاه» و شعار «خواندن، بنیان دانش»

چهارشنبه 26 آبان 1395 با عنوان «کتاب و رسانه» و شعار «خواندن، رسانه‌ای کهن»

پنجشنبه 27 آبان 1395 با عنوان «کتاب و کودک» و شعار «خواندن، آینده‌ای روشن»

جمعه 28 آبان 1395 با عنوان «کتاب و هنر» و شعار «خواندن، تعالی هنرمندانه روح»

شنبه 29 آبان 1395 با عنوان «کتاب و تکنولوژی» و شعار «فضای نو، ابزار جدید»

یکشنبه 30 آبان 1395 با عنوان «کتاب و امام حسین» و شعار «خواندن، قیام برای آگاهی»

دوشنبه 1 آذر 1395 نیز مراسم اختتامیه هفته کتاب برگزار می‌شود.

بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 آبان ماه الی 1 آذر 1395 در سراسر کشور برگزار می‌شود


منبع این نوشته : منبع 
شعار ,آبان ,«کتاب ,هفته ,«خواندن، ,بیست ,عنوان «کتاب ,آبان 1395 ,شعار «خواندن، ,چهارمین دوره ,هفته کتاب ,کتاب جمهوری اسلامی

  • کتابخانه شهدای غزه
1395/8/24 دوشنبههمزمان با برگزاری آیین گرامیداشت صورت پذیرفت؛تقدیر و تجلیل از برگزیدگان روز کتاب، کتابخوانی، کتابدارنفرات برگزیده هجده بخش آیین گرامیداشت روز «کتاب، کتابخوانی، کتابدار» با حضور جمعی از مسئولین تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نفرات برگزیده هجده بخش آیین گرامیداشت روز «کتاب، کتابخوانی، کتابدار» صبح امروز دوشنبه بیست و چهارم آبان با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولین، کتابداران، اهالی فرهنگ و حوزه کتاب و کتابخوانی در تالار وحدت تجلیل شدند.
در بخش نخست؛ کتابخانه‌های مرکزی ارومیه، اوحدی مراغه‌ای و میرفندرسکی گرگان به عنوان کتابخانه‌های نمونه نهادی معرفی و از آنها تقدیر شد.

  • کتابخانه شهدای غزه

برنامه های هفته کتاب در جلسه انجمن مطرح و به تصویب رسید.که عبارتند از: 


 

1. مصوب شد اعضای انجمن دیداری با حجه الاسلام محمدی امام جمعه زهان داشته باشندتا امام جمعه را در جریان برنامه های هفته کتاب قراردهند.

 2. مصوب شد نمایشگاه کتاب درصحن مسجد( 21/8/95)و در کتابخانه (23/8/95) برگزار شود.

3. مصوب شد اطلاع رسانی برای افزایش اعضا توسط رئیس انجمن و دیگر اعضای انجمن در بخش صورت گیرد. 

 4. مقرر شد نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی در 24 آبان ماه در مدارس زهان توسط رئیس انجمن و امام جمعه نواخته شود.

5. مصوب شد از اعضای فعال کتابخانه از هر گروه سنی یک نفر( 4 نفر) انتخاب و کارت هدیه 500000ریالی از منبع درآمد انجمن پرداخت شود.

6. مصوب شد مدارس در هفته کتاب از کتابخانه و نمایشگاه دیدن کنند.

7. مقرر شد هفته کتاب ثبت نام از مراجعین رایگان باشد.

 8. مقرر شد مسابقه کتابخوانی ویژه بزرگسالان برگزارشود.

9. مصوب شد به برندگان فراخوان ادبی " چله غم عاشقان " جوایزی از منبع درآمد انجمن داده شود

10. مصوب شد برنامه های فرهنگی دیگر( نظیر نشست کتابخوان، نقد کتاب و.....) توسط مسئول کتابخانه برگزار شود.                        هفته کتاب

 11. مصوب شد پایگاه مردمی اهدا کتاب نیز در کتابخانه با همکاری اعضای انجمن صورت گیرد.                           هفته کتاب        

 12 مصوب شد زنگ مطالعه در مدارس زهان روز 24 آبان ماه نواخته شود. 

  • کتابخانه شهدای غزه


در آستانه روز «کتاب، کتابخوانی، کتابدار» صورت پذیرفت؛
یادداشت دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شد
علیرضا مختارپور در آخرین یادداشت خود ضمن تبریک روز «کتاب، کتابخوانی، کتابدار» به همه خدمتگزاران صدیق عرصه فرهنگ، کتاب و کتابخوانی، نکاتی را در خصوص مسائل مختلف مرتبط با کتابداران و کارکنان نهاد تشریح کرد.
تاریخ انتشار:٢٢ / ٨ /١٣٩۵

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز شنبه بیست و دوم آبان با نگارش یادداشتی، ضمن تبریک روز «کتاب، کتابخوانی، کتابدار» به کتابداران و کارکنان نهاد، نکاتی را در خصوص با محاسبه بند ده ماده 68، محاسبه سنوات بیمه کتابداران و کارکنان، روند تغییر وضعیت شماری از همکاران نهاد، انتخاب طرح‌های برگزیده لباس کتابداران و برقرار شدن امکان بهره‌مندی کلیه کارکنان قراردادی خرید خدمت نهاد از مزایای کارکنان پیمانی ارائه کرد.

متن کامل یادداشت دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شرح زیر است:

  • کتابخانه شهدای غزه

  • کتابخانه شهدای غزه

در روز جمعه مورخه 95/8/20 نمایشگاه کتاب و نشریات به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی درصحن مسجد فاطمه زهرا زهان برگزار شد. برنامه های نمایشگاه کتاب : 1. عضویت رایگان. 2. مسابقه کتابخوانی از کتاب حسین عقل سرخ. 3. ادامه مسابقه فراخوان ادبی برای گروههای 7-17 سال. 

  • کتابخانه شهدای غزه

در روز چهارشنبه مورخه 95/8/19  اعضای انجمن با امام جمعه زهان دیدار کردند . برنامه های هفته کتاب به عرض ایشان رسید تا مبلغ برنامه ها باشند. 

  • کتابخانه شهدای غزه

حضرت امام موسی کاظم علیه السلام در روز یکشنبه هفتم ماه صفر سال 128 در اَبْواء، دیده به جهان گشودند، کنیه مشهورشان ابوالحسن و ابوابراهیم و القاب ایشان کاظم، عبد صالح، امین، عالم، زین المجتهدین و باب الحوائج است.

کاظم 

لقب مشهور امام موسی کاظم علیه السلام ، یعنی خاموش و فرو برنده خشم است؛ زیرا آن حضرت از دست دشمنان بسیار آزار کشیدند و در حق آنان نفرین نکردند. شیخ مفید، در این باره روایت کرده که در مدینه مردی بود که امام کاظم علیه السلام را بسیار اذیت می کرد تا آنکه بعضی از همراهان حضرت، خواستار قتل او شدند، امام ایشان را نهی فرمودند و پرسیدند: آن مرد کجاست؟ عرض کردند در کناره های مدینه مشغول زراعت است، حضرت به دیدار او رفت و با گشاده رویی با او سخن گفت و پرسید: چه قدر خرج زراعت کرده ای؟ گفت: صد اشرفی، فرمود: چه قدر امید داری دستت بیاید؟ گفت: دویست اشرفی، سپس حضرت سی صد اشرفی به او داد و فرمود: این را بگیر و از زراعت هم آن چه امید داری خداوند به تو می دهد، مرد صورت حضرت را بوسید و خواست که او را عفو کند، حضرت تبسم کرد و برگشت. پس از این، آن مرد پیوسته حضرت را دعا می کرد.

  • کتابخانه شهدای غزه

سومین جلسه انجمن کتابخانه راس ساعت 9 صبح روز 95/8/17 در بخشداری برگزار شد. دستور جلسه در مورد برنامه های هفته کتاب بودکه همه تصویب شد.

  • کتابخانه شهدای غزه
1395/8/15 شنبهکتابخانه های عمومی استان، حدود نیم قرن قدمت داردکتابخانه های عمومی خراسان جنوبی مربوط به 40 تا 50 سال گذشته است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، این مطلب را مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی مطرح کرد و گفت: اکثر کتابخانه های استان و کتاب های آنها متعلق به حدود 40 تا 50 سال گذشته است. کتاب هایی که نیاز امروز جامعه را برآورده کند، به تعداد خیلی کم به منابع اضافه شده است. 
«محبی» در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در سال جاری به ضعف محتوایی کتابخانه های عمومی استان اشاره و تأکید کرد: ظاهر و فیزیک کتابخانه هم در جذب مخاطب مؤثر است و چنانچه بستر مناسب فراهم نشود، علاقمندان به کتابخوانی از این موضوع استقبال نمی کنند. 
وی فراهم نشدن بستر لازم برای ورود و مشارکت خیران در امور کتابخانه ها را مطرح کرد و این که باید برای مشارکت خیران بیشتر از قبل اقدام و مسیر امور اداری را برای آنها تسهیل کرد. 
به گفته وی منابع کتابخانه ای برای بزرگسالان در استان مشکل دارد و مسایل در حوزه کودک و نوجوانان بیشتر است.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان هم در این جلسه، گزارش کاملی از تغییر و افزایش اعتبارات این نهاد در 3سال اخیر را بیان و اضافه کرد: در 6 ماه اول امسال 234میلیون تومان سهم اداره کل کتابخانه ها از نیم درصد اعتبار شهرداری ها محقق شده که درصورتی که معادل همین مقدار تا پایان سال محقق شود، این ردیف بودجه ای 3برابر سال 93 می شود. 
«رضایی» تاکیدکرد: از سال 94 به قبل اداره کل کتابخانه ها از شهرداری های استان، مطالبه دارد که رقم آن مشخص است و چنانچه پرداخت نشود از حساب شهرداری کم شده؛ اما به کتابخانه های استان واریز نمی شود. بنابراین اقدام برای پرداخت آن در استان ضرورت دارد. 
وی افزایش اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای اداره کل کتابخانه های عمومی استان در 3سال اخیر را تشریح کرد و توضیح داد: در این مدت، بودجه عمرانی به ترتیب یک میلیارد و 300 در سال93 ،2 میلیارد و 175 میلیون تومان در سال گذشته بوده که امسال با 300 درصد افزایش نسبت به سال 93 به 3میلیارد و 382 میلیون تومان افزایش یافته است.
  • کتابخانه شهدای غزه