کتابخانه عمومی شهدای زهان

برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛ و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

کتابخانه عمومی شهدای زهان

برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛ و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

اولین کتابخانه عمومی شهر زهان

۲۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

برنامه های هفته دفاع مقدس درشهر زهان. کتابخانه نیز در این برنامه ها حضور دارد که نمایشگاه کتاب  و عکس با موضوع " دفاع مقدس و شهدا " و دستاورد های انقلاب بر پا خواهد شد از این رو از بزرگواران دعوت می شود همه روز از مورخه 95/6/31 - 95/7/6 صبح و بعد از ظهر از نمایشگاه دیدن فرمایند. برنامه ها به شرح زیر است: 

  • کتابخانه شهدای غزه

آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و هفته دفاع مقدس
هفته دفاع مقدس گرامی باد


در 31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. صدام حسین رییس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد . جنگی نابرابر در شرایطی به ایران اسلامی تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی بویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح ‌های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و ایجاد درگیری‌های نظامی در صدد تضعیف نظام بودند و نیروهای نظامی نیز به خاطر تبعات قهری انقلاب، هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را به طور کامل پشت سر ننهاده بودند. آمریکا برای به سازش کشاندن جمهوری اسلامی و در نهایت تسلیم آن‌ها حمایت پنهان و آشکار خود را در کلیه زمینه‌های سیاسی، نظامی‌، ‌اقتصادی و ... از رژیم بعثی عراق به اجرا گذاشت. از سوی دیگر نیز ابرقدرت دیگر جهان‌ یعنی شوروی که متحد عراق محسوب می‌شد، خصومتش را با نظام اسلامی که شعار نه شرقی و نه غربی را سرلوحه کار خود قرار داده بود و در جریان اشغال افغانستان توسط شوروی، این تجاوز را محکوم کرده بود، بیش از پیش نمود. ارتش عراق که بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران، فتح یک هفته‌ای تهران را در سر می‌پرورانید، در روزهای نخست تجاوز، بدون مانعی جدی در مرزها تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیش تاخت. تحت چنین شرایطی امام خمینی (ره)‌ به خروش آمد و ندای ملکوتیش دل‌های شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهوری اسلامی نمود؛ بطوریکه، نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش‌های نظامی به مقاومت پرداختند. علیرغم کارشکنی‌های رییس جمهور وقت بنی‌صدر، دفاع مقدس مردم مسلمان و انقلابی ایران شکل گرفت و نیروهای جوان و شهادت طلب به جبهه‌ها شتافتند. پس از شکل‌گیری اتحاد و انسجام در میان نیروهای انقلابی و طرد نیروهای وابسته، حماسه‌ای مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامی بی‌سابقه بود. حماسه دفاع مقدسی که برکات و دستاوردهای بی‌نهایتی را برای ملت ایران به ارمغان آورد. جهاد و شهادت مردمان با ایمان و مخلص این سرزمین ، ستون‌های نظام اسلامی را تا مدت‌ها مستحکم نمود. به مناسبت بزرگ‌داشت این همه مجاهدت و ایثار هرسال 31 شهریور تا ششم مهرماه به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. 

ویژگی های دفاع مقدسهفته دفاع مقدس گرامی باد
جهاد در راه خدا

جهاد در مفهوم خاص خود به عنوان وظیفه و تکلیفی الهی، جایگاهی بلند در فقه اسلام دارد و سهمی قابل توجه از احکام را به خود اختصاص داده است. جهاد در اصطلاح به معنای به کار گرفتن نهایت تلاش و توان در مقابله با دشمن است. در قرآن کریم، جهاد در راه خدا از دیگر جنگ ها متمایز شده است. شالوده جنگ و جهاد در اسلام، در راه خدا بودن آن است. در راه خدا بودن جهاد بدین معناست که جنگ باید برای تحقق اهدافی به کار گرفته شود که خداوند متعالی معیّن فرموده است. همین حقیقت، رمز تقدس و ارزشمندی جهاد و دفاع در اسلام است. از این رو، مردم ایران اسلامی برای رضای حضرت حق، مانند سیلی به سوی جبهه های جنگ حق علیه یاطل سرازیر شدند و دشمن بعثی و حامیانش را سر جای خود نشاندند.

دفاعی بودن

هر شخص باید از جان و مال خویش و هر ملتی باید از سرزمین و استقلال خود پایداری کند و در صورت تجاوز دیگران، در برابر آنها به دفاع برخیزد. این دفاع، به معنای دفاع در برابر تجاوز نظامی دشمن است که برای دفع آن باید به هجوم نظامی دست زد. بی تردید، مقدس ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد. در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد. از این رو، مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ـ ملی خود بود، دفاع کردند.

معنویت جبهه های جنگهفته دفاع مقدس گرامی باد

از جلوه های معنویت در دفاع مقدس، حالت تضرع، استغاثه و راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام بوده است. دفاع مقدس، فرصت نمایش خالصانه ترین و زیباترین مناجات ها و دعاها را پدید آورد. در کنار نماز و قرآن، دعا وسیله دیگری بود که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگاه می داشت، به آنان قدرت روحی می بخشید و تحمل سختی های نبرد را برای آنان آسان تر می ساخت. رزمندگان اسلام با دعا، از یک سو روح خود را همواره شاداب و باطراوت نگاه می داشتند و از سوی دیگر، امداد و نصرت الهی را با خود همراه می ساختند. رزمندگان اسلام بر این باور بودند که گره های کور عملیات ها را می توان با دعای خالصانه و اشک چشم و ناله و تضرع به درگاه خداوند متعالی گشود و راه پیروزی را هموار ساخت.

  • کتابخانه شهدای غزه

نازد به خودش خدا که حیدر دارد........

دریایی فضایلی مطهر دارد ............

همتایی علی نخواهد آ

  • کتابخانه شهدای غزه

تصاویر ولادت امام هادی (ع), کارت ولادت امام علی النقی الهادی (ع)

حضرت امام ابوالحسن ، علی النقی الهادی ( علیه السلام ) ، ملقب به « امام هادی (ع) » ، دهمین پیشوای شیعیان ، در 15 ذی الحجه سال 212 هجری قمری ، در اطراف مدینه منوره ، در محلی به نام " صریا " متولد گشت.
  • کتابخانه شهدای غزه

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهدای منا در روستای همایون

همزمان با روز عرفه یادواره شهدای بخش زهانبا حضور اقشار مختلف مردم ،خانواده شهدا و مسئولین شهردر مسجد فاطمه زهرا(س) شهر زهان برگزار گردید. 
همچنین در روز پنجشنبه 95/6/25نیز مراسم بزرگداشتی از طرف بسیج زهان نیز در روستای همایون برگزار شد که مسئول کتابخانه نیز حضور داشت. 
عکس از اینترنت از تمامی شهدای ایران است. 
گردهمایی آزادگان در تشییع شهدای منا + عکس
  • کتابخانه شهدای غزه

پنجمین نشست کتابخانه ای و سیزدهمین نشست شهرستان در کتابخانه عمومی شهدای غزه درروزسه شنبه مورخه 95/6/23برگزار شد. این نشست با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه برگزار شد.تعداد 7 نفر به ارائه کتاب مورد علاقه خود پرداختند . نفر اول زینب جنگی کتاب "زنگوله طلایی نوشته لیوفنک و ترجمه مصطفی رحماندوست .نفر دوم: زهرا عبداللهی کتاب " مامان بزی پشت در است نوشته علی اصغر سیدآبادی. نفر سوم: مریم عباسی کتاب دو فرشته دو برادر نوشته فریبا کلهر. نفر چهارم: سمانه جلالیان کتاب گربه عزیز نوشته داوود غفارزادگان. نفر پنجم: فاطمه زهرا سعادتی فر کتاب خرس کوچولو کتاب می خواند نوشته دیوید مکفایل. نفر ششم : مهدیه امینی کتاب ترانه های نیایش 9 نوشته مصطفی رحماندوست. نفرهفتم: مریم سعادت پور : کتاب داستان زندگی امام مهدی (ع) نوشته امیر مهدی مراد حاصل. 

  • کتابخانه شهدای غزه

Image result for ‫عید قربان مبارک‬‎

Image result for ‫عید قربان مبارک‬‎

عید قربان با نماز و عبادتش، با ذکر و دعایش، با قربانى و صدقات و احسانش

بسترى براى جارى ساختن مفهوم عبودیت و بندگى است . . .


***************************


عید سعید «قربان» ، جشن «تقرب» عاشقان حق مبارک . . .

عید اضحی رسم و آئین خلیل آزرست / بعد آن ،عید غدیر، روز ولای حیدر است

عید قربان و پیشاپیش عید سعید غدیر مبارک

  • کتابخانه شهدای غزه

روز عرفه، روز رویش گلستان رحمت، روز نگین انگشتری ذی الحجه و روز دعا و استجابت دعا است.

التماس دعا از تمامی دوستان.

کارت پستال روز عرفه,خرید کارت پستال روز عرفه

توصیه های استاد فاطمی نیا در مورد روز عرفه :

نهم ماه ذی الحجه یعنی روز عرفه را از دست ندهید .
روز عرفه روز روا شدن حاجت‌ هاست،
سید الساجدین حضرت امام سجاد علیه السلام
سائلی را دید که روز عرفه دست نیاز به بندگان دراز کرده است ، حضرت فرمود :
تعجب می‌کنم تو از یک بشر درخواست می‌کنی
در حالی که امروز بچه‌هایی که در رحم مادرانشان هستند هم امید به رحمت خداوند دارند
و تو داری از مردم طلب می‌کنی . . . !»

نمک و چاشنی روز عرفه ،
توسل به حضرت مسلم بن عقیل (ع) است.
من متأسفم از اینکه این موضوع کمتر یادآوری می‌شود .
روز نهم ذی الحجه اولین شهید راه کربلا به شهادت رسیده است، و اساساً توسل به حضرت مسلم ، روح عبادات در روز عرفه است .

اگر مقدور بود ، دعای عرفه امام حسین علیه السلام را مطالعه کنید .
باور کنید من منکر ثواب نیستم اما این ثواب پدرِ بعضی از مردم را درآورده است .
بزرگان ما می‌گفتند برای انسان‌شدن بخوانید ،
ثواب خودش خواهد آمد !
در مضامین‌ دعای عرفه دقت کنید که بسیار زیباست. دعای عرفه افتخار شیعه است .

  • کتابخانه شهدای غزه

مطالعه مفید چگونه حاصل می شود؟

مطالعه مفید چگونه حاصل می شود؟ 


چکیده: مقدمات و شرایط اولیه لازم برای آغاز مطالعه چیست؟ چگونه می توان پرورش مناسبی برای آغاز مطالعه یافت؟ برای مطالعه بهتر لازم است پاسخ مناسبی برای این پرسش‌ها بیابید. مقدمات و شرایط اولیه لازم برای آغاز مطالعه چیست؟ آیا تا کنون دقت کرده‌اید که هر جلسه مطالعه شما چگونه شروع می شود؟


برای آن که بتوانید بهتر مطالعه کنید ، به نکات زیر توجه نمایید:

1- مکان مطالعه: 
دانش آموزان در خصوص مکان مطالعه عادتهای متفاوتی دارند. مطالعه در منزل، پارک و کتابخانه عمومی از رایج‌ترین مکان‌های مطالعه محسوب می شوند. آنچه در این باره باید بدانید این است که محیط و مکان مطالعه علاوه بر داشتن شرایطی چون سکوت و آرامش، باید تا حد امکان ثابت و بدون تنوع باشد.
اگر می خواهید واقعا با تمرکز مطالعه کنید، باید سعی کنید که خود را به محیط یکنواخت و ثابت عادت بدهید. 

  • کتابخانه شهدای غزه

قابل توجه اعضای محترم کتابخانه: 

ضمن عرض تبریک اعیاد قربان و غدیر ، به اطلاع می رساند نشست کتابخوان شهریور ماه در روز سه شنبه مورخه 95/6/23 راس ساعت 10 درکتابخانه برگزار خواهد شد از بزرگواران دعوت میشود شرکت فرمایند.  

  • کتابخانه شهدای غزه