کتابخانه عمومی شهدای زهان

برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛ و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

کتابخانه عمومی شهدای زهان

برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛ و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

اولین کتابخانه عمومی شهر زهان

۳۰ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد در یادداشتی عنوان کرد:
نکاتی در خصوص فرایند انتخاب کتابداران برتر سال 1395
معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد در یادداشتی با اشاره به انتخاب کتابداران برتر سال 1395، نکاتی را در خصوص فرآیند انتخاب کتابداران برتر عنوان کرد.
تاریخ انتشار:٢۵ / ٧ /١٣٩۵

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد اله‌یاری فومنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد در یادداشتی نکاتی را در خصوص فرایند انتخاب کتابداران برتر و معرفی و تقدیر از آنها در روز بیست و چهارم آبان، مصادف با گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار بیان کرد.

متن کامل یادداشت معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شرح زیر است:

کتابداران ارجمند و مسئولین محترم کتابخانهها

سلامٌ‌علیکم

ضمن آرزوی قبولی عزاداریهای همگان بر مصائب جانکاه خاندان اهل‌البیت علیهم‌السلام در دهه اول محرم‌الحرام، به راهنمایی دبیرکل محترم نهاد گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته درخصوص فرایند انتخاب کتابداران به مناسبت روز 24 آبان ماه (روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار) تقدیم میکنم؛

1-  همچون دو سال گذشته با نگاه عمیق و عنایت خاص دبیرکل محترم به زحمات یکایک همکاران عزیز و اعتقاد ایشان به اینکه "کتابداران همه نمونهاند"، لوح تقدیری به امضای ایشان برای همه همکاران آماده و ارسال میشود.

  • کتابخانه شهدای غزه

تغییر ساعت کاری کتابخانه های عمومی استانساعت کاری کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با شروع ماه آبان تغییر می کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: از اول آبان ماه سال جاری، ساعت کاری کتابخانه های دو شیفت از ساعت 7:30 الی 18:30 و ساعت کاری کتابخانه های تک شیفت شهری و روستایی در روزهای فرد از ساعت 7:30 الی 13:30 و در روزهای زوج از ساعت 11:30 الی 17:30 خواهد بود.
محمدرضا رضایی افزود: در بیرجند ساعت کاری کتابخانه های عمومی استاد سعیدی و حضرت خدیجه کبری از ساعت 7:30 الی 23 بوده، کتابخانه عمومی محمدعلی کریم پور از 7:30 الی 20 و کتابخانه عمومی الغدیر نیز از ساعت 7:30 الی 21 به روی اعضا و مراجعان باز است.
وی خاطر نشان کرد: در روزهای پنجشنبه نیز ساعت کاری کتابخانه های عمومی دو شیفت استان از ساعت 7:30 الی 13 و کتابخانه های عمومی استاد سعیدی و حضرت خدیجه کبری از ساعت 7:30 الی 18 می باشد.
  • کتابخانه شهدای غزه

  • کتابخانه شهدای غزه

  • کتابخانه شهدای غزه

در مورخه95/7/25 در کتابخانه کلاس قصه گویی برگزارشد که بچه های پیش دبستانی مطهره حضور داشتند  که کتاب"هرکی یه رنگی داره نوشته اسدالله شعبانی و کتاب فرشته های احمد نوشته محمد حسین صلواتیان" قصه خوانی و جمع خوانی شد که بسیارمورد توجه بچه ها قرار گرفت همچنین نشریات کودکان نیز معرفی شد.  

  • کتابخانه شهدای غزه

16 نشست کتابخوان در کتابخانه برگزار شد که بچه های پیش دبستانی مطهره حضور داشتند که تعداد 7 نفر به ارائه کتاب مورد علاقه خود پرداختند.در یاپان به رسم  یاد بود هدیه ای نیز به بچه های نشست داده شد. 

  • کتابخانه شهدای غزه

مهدکودک بصیرت ویپش دبستانی مطهره به همراه مربیان خود از کتابخانه بازدیدکردند که مسئول کتابخانه آنها را با بخشهای مختلف کتابخانه آشنا کرد و مقررات کتابخانه را برایشان توضیح داد و در ادامه نشریات قلک، نبات کوچولوو دوست خردسالان برای بچه ها معرفی شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. این برنامه ها به مناسبت هفته ملی کودک انجام شد. 

  • کتابخانه شهدای غزه

با عرض تسلیت به مناسبت تاسوعا و عاشورا سالار و سید شهیدان عالم حسین بن علی علیه السلام روحی فدا

قلم و جنس سخنان حسن رحیم‌پور در این مجموعه به گونه‌ای است که صفحه صفحه‌ی کتاب ذهن را به سفری در اعماق تاریخ می‌برد و مخاطب گاه خود را در کنار امیرالمومنین (ع) حس می‌کند و گاه به کربلا می‌رود و معراج سرخ را به تماشا می‌نشیند و گاه غریبانه در شام و در محیط نفاق و دستگاه امنیتی ظلم پرسه می‌زند.

حسین نامی‌ است که با شنیدنش شانه‌هایمان تکان می خورد و حرارتی در در قلب‌ها به وجود می‌آید که هرگز قابل توصیف نیست. ۱۴۰۰ سال است که اشک‌ها و ناله‌های ما گره خورده است با عاشورا و عواطف و احساسات ما در گروی یک «یا حسین» است. حسین را سینه به سینه بزرگترهایمان به شناساندن و در مجالس روضه سیره و سنتش را به تصویر کشیدیم؛ اما گاهی غافل می مانیم از واقعیتی که که حماسه‌اش را تا امروز جاودان کرده است. شاید هنوز این «عقل سرخ» را نشناخته‌ایم.

کتاب را در دست می‌گیریم و بخشی از مقدمه‌ی آن –که در پشت کتاب هم نوشته شده- را با هم می‌خوانیم:
«آن‌چه در دست دارید، مجموعه گفتار «طرحی برای فردا»، دیدگاه‌های استاد حسن رحیم‌پور (ازغدی) را بازتاب می‌دهد. این مجموعه که در برگیرنده‌ی سخنرانی‌های ایشان با تقریرات دانشجویی از این جلسات می‌باشد، محصول نشست‌های آزاد یا آموزشی، همایش‌ها و مصاحبه‌ها و حلقه‌های نقد و بررسی از سال ۱۳۶۳ تا امروز است. بخش اندکی از مفاد این سخنرانی‌ها، پیش‌تر در برخی رسانه‌های دیداری و شنیداری یا نوشتاری، منتشر شده و بخش عمده‌ی آن به تدریج و برای نخستین بار توسط «نشر طرح فردا» منتشر می‌شود.»

«عقل در عاشورا»، «عاشورا، پایان تأویل» و «حسین از مستضعفان می‌گوید» سه فصل این مجموعه‌اند که حاصل سه نشست متوالی در شب‌های تاسوعا، عاشورا و یازدهم محرم سال ۸۰ هستند و دکتر رحیم‌پور در برنامه‌ای زنده –که از شبکه‌ی اول سیما هم پخش شده- دیدگاه‌های خود را در ارتباط با حماسه عاشورا بیان می‌کند و به بررسی آن می‌پردازد. بیشتر مباحث تاریخی‌اند اما تحلیل‌هایی که با آن‌ها تلفیق شده است اثری ماندگار را در برابر مخاطب قرار می‌دهد. اثری که هر خواننده‌ای بعد از عاشورا را از زاویه‌ای جدید می‌نگرد و به راحتی از اتفاقات آن نمی‌گذرد.

  • کتابخانه شهدای غزه

پیامک های جدید برای تسلیت ایام تاسوعا و عاشورا و محرم 94

  • کتابخانه شهدای غزه

قابل توجه همشهریان گرامی: به اطلاع می رساند کتابخانه پنج شنبه مورخه95/7/22 تعطیل می باشد. 

  • کتابخانه شهدای غزه