کتابخانه عمومی شهدای زهان

برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛ و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

کتابخانه عمومی شهدای زهان

برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛ و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

اولین کتابخانه عمومی شهر زهان

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

در راستای مهارت افزایی کتابداران؛سلسله سخنرانی‌های «اخلاق حرفه‌ای در کتابداری و کتابخانه‌های عمومی» برگزار می‌شودبه همت معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد و به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، سلسله سخنرانی های «اخلاق حرفه‌ای در کتابداری و کتابخانه‌های عمومی» ویژه کتابداران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران،  معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، پنج سخنرانی‌ با عنوان «اخلاق حرفه‌ای در کتابداری و کتابخانه‌های عمومی» با ارائه دکتر مهدی شقاقی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی» برگزار می‏ کند.

این سلسله سخنرانی‌ در پنج حلقه ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ای از ۲۲ شهریور ماه، روزهای شنبه ساعت ۱۰ صبح از طریق فضای مجازی پخش خواهد شد.

مبانی فکری اخلاق حرفه‌ای در کتابخانه‌های عمومی و برساخت تاریخی آن؛ نظریه‌های اخلاق هنجاری با نگاه به مسائل کتابخانه‌های عمومی؛ استفاده منصفانه در کتابخانه‌های عمومی؛ اخلاق خدمات مرجع و اطلاع رسانی در کتابخانه‌های عمومی؛ سرقت علمی و راه‌های پیشگیری آن؛ موضوعات هرجلسه در این سلسله سخنرانی‌هاست.

علاقه‌مندان می‌توانند این مباحث را به صورت زنده از طریق صفحه مجازی استان تهران (instagram.com/tehranplir)، آپارات (aparat.com/tehranpl/live) و پرتال tehranpl.ir مشاهده و پی گیری کنند.

 

  • کتابخانه شهدای غزه

برگزاری نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» در آخرین سال قرن

مهدی توکلیان از برگزاری نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» با هدف اطلاع‌رسانی مناسب از فعالیت کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و تقدیر از فعالان رسانه‌ای در حوزه کتاب و کتابخانه‌ها، در ۶ بخش اصلی، ۲ بخش فرعی و ۱ بخش ویژه توسط اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه های عمومی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به منظور توسعه همکاری کتابخانه های عمومی با مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های رادیو و تلویزیونی و تقویت زمینه های اطلاع رسانی مناسب «خدمات و برنامه‌های» کتابخانه‌های عمومی؛ تجلیل از نقش اصحاب رسانه در توجه عموم مردم به «خدمات و برنامه‌های کتابخانه ها و تکریم کتابداران»؛ استعدادیابی خبرنگاران فعال در عرصه رسانه؛ ایجاد زمینه توجه مردم به نقش کتابخانه ها به عنوان پایگاه های فرهنگی و اجتماعی در توسعه فرهنگ عمومی و افزایش مشارکت مردمی و اعضای کتابخانه‌ها در فعالیت های فرهنگی و آموزشی در مناطق کم برخوردار، نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» توسط اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

مهدی توکلیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد و دبیر نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: اولین جشنواره کتاب خوان و رسانه با هدف زنده نگه داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه ها با کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیران کشوری و استانی و اعضای کتابخانه های عمومی، مسئولیت پذیری اصحاب رسانه در قبال خدمات و برنامه‌های کتابخانه های عمومی، ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت اصحاب رسانه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر مردم ایران اسلامی با ظرفیت های فرهنگی، خدمات و برنامه‌های موجود در نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در نهایت توسعه گفتگوهای عمومی و نخبگانی درباره کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

وی افزود: نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» در سال پایانی قرن در موضوعات «کتابخانه»، «کتابدار»، «کتاب خوان»، «اهدای کتاب»، «کتابخانه و خانواده»، «مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه های عمومی کشور»، «ترویج فرهنگ مطالعه»، «برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی» مانند: «محافل ادبی»، «فضای مجازی و کتابخانه»، «توجه به نقش آموزش در کتابخانه های عمومی» و... برگزار می‌شود و فعالان عرصه رسانه می‌توانند آثار منتشر شده خود از تاریخ انتشار فراخوان را تا ۲۲ بهمن ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

 

بخش‌های جشنواره
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد تصریح کرد: این جشنواره در ۶ بخش اصلی شامل «خبر»، «گزارش» (خبری، توصیفی، تحلیلی و تحقیقی و...)، «سرمقاله و یادداشت»، «گفت و گو»، «مقاله»، «عکس» (خبری، عکس غیرخبری، گزارش تصویری) برگزار می‌شود و دارای ۲ بخش جنبی شامل «اهدای جایزه به بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه های مرکزی و اثرات آن در توسعه فضاهای فرهنگی ایران اسلامی» و همچنین «اهدای ۱۱ جایزه به بهترین گزارش از توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نهاد در کتابخانه های عمومی» با ۱۱ موضوع محوری است.
دبیر نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» موضوعات محوری را به این ترتیب تشریح کرد: 

  • کتابخانه شهدای غزه