کتابخانه عمومی شهدای زهان

برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛ و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

کتابخانه عمومی شهدای زهان

برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛ و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

اولین کتابخانه عمومی شهر زهان

معرفی کتاب امام علی بن موسی الرضا(ع)

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۹ ب.ظ


این کتاب در 3 بخش کلی به تبیین و تشریح محور زندگی و سیره حضرت رضا (ع ) و سخنان و آموزه های آن حضرت حریم رضوی مشهد پرداخته است. بخش اول شامل 7 فصل است . تحلیل قائله واقفیه و هجرت تاریخی امام (ع) از مدینه به مرو و مباحث بسیار مهمی در تحمیل ولایتعهدی بر امام و ابعاد مختلف آن و زندگی سیاسی ایشان ،شخصیت علمی و معنوی امام همراه با ذکر کامل متن مناظرات امام و در نهایت شهادت امام رضا (ع) و برخی مباحث مطرح شده در بخش اول است.

بخش دوم سخنان گهر بار و آموزه های رضوی در زمینه های گوناگون، از جمله قرآن،امامت توسل و زیارت و نماز و روزه و حج و تقوا و نشانه های مومن و اخلاق و علم و ازدواج و طب و تغذیه و.... است.

بخش سوم هم به پیشینه توس، بنای حرم و چگونگی شکل گیری مشهد الرضاو ایجاد و توسعه صحن ها و شرح حال برخی مشاهیر مدفون در حرم رضوی اختصاص یافته است.  

این کتاب به گونه ای گردآوری و چاپ شده که برای دانش پژوهان مفید و سودمند بوده  و همچنین سطح دانش و آگاهی زائران و شیفتگان امام هشتم را ارتقاء می دهد.

این کتاب توسط کتابدار و مربی طرح صالحین در جمع خواهران بسیجی معرفی شدو بسیار مورد توجه قرار گرفت.

  • کتابخانه شهدای غزه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی