کتابخانه عمومی شهدای زهان

برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛ و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

کتابخانه عمومی شهدای زهان

برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛ و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

اولین کتابخانه عمومی شهر زهان

نشست کتابخوان اردیبهشت

شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۳ ب.ظ

دومین نشست شهرستان در کتابخانه عمومی شهدای غزه زهان برگزار شد  در این نشست کودکان پیش دبستانی مطهره وتعدادی از دانش آموزان مدرسه ابتدایی پاسداران زهان به همراه مربی خود حضور داشتند که 4 تا از دانش آموزان و مربی و کتابداربه ارائه کتابها پرداختند. 

 متن معرفی ها 

در این نشست 6 تن شامل یک نفر کتابدار،مربی و چهار دانش آموز دبستان پاسداران به معرفی کتاب پرداختند که محتوای آن به شرح زیر است:

نفر اول/*هم روزنامه هم کلوچه* نوشته مریم هاشم پور/ ارائه توسط:مریم سعادت پور( کتابدار)

کتاب هم روزنامه هم کلوچه نوشته مریم هاشم پوراز انتشارات امیر کبیر، کتاب های شکوفه است این کتاب را انتشارات امیر کبیردر سال 1392 به چاپ رسانده است.مولف این کتاب مریم هاشم پورنویسنده و نظریه پرداز ادبیات کودکان و نوجوانان ایران است . این کتاب به نوعی بر اهمیت کتاب خوانی و تاثیرآن در زندگی تاکید دارد و کودکان به نوعی درکنار آشنایی با کتاب و علاقه مندی به مطالعه از پیام کتاب، نکاتی آموزنده بهره می گیرند. سعادت پور معرفی کننده این کتاب در ابتدا سوالاتی در مورد حضرت امام زمان و همچنین نزدیک شدن ماه رمضان سوالاتی از  کودکان کردند و شروع با بیان داستان از این کتاب و پس از آن از کودکان خواستند تا برای اطلاع از بقیه داستان کتاب را تهیه و یا از کتابخانه امانت بگیرندو بدین صورت کودکان مجاب گردند تا خود به دنبال کتاب بروند و اشتیاق به کتاب بیش از پیش در آنان زنده گردد.

 

نفر دوم/*قصه های من و بابام نوشته اریش ازر/ ارائه توسط: زهرا عبداللهی (دانش آموز)

کتاب قصه های من و بابام نوشته اریش ازر باز پرداخت و نوشته ی ایرج جهانشاهی از انتشاات فاطمی،واژه در سال 1394 به چاپ رسیده است.

این کتاب دارای دوره سه جلدی است که جلد دوم آن معرفی می شود و عنون فرعی آن شوخی ها و مهربانی هااست. دارای 66 داستان کوتاه است و نقاشی های بسیار جالب با شماره گذاری متن را برای کودکان قابل فهم می کند. خلاصه داستان اول یک پدرو پسر بودند که با هم زندگی می کردند. پسر کوچک بود که مادرش را از دست داد.پدرش او را خیلی دوست داشت ومی خواست در آینده انسان خوبی باشدوبسیار اتفاقات جالب و خواندنی که برای این پدر و پسر در طول زندگی شان می افتد را با تصویر برای کودکان قابل فهم تر می کند.  

نفر سوم/*  شعرهایی درباره روزه*نوشته مریم اسلامی/ ارائه توسط: فاطمه زهرا بشارتی نیا( دانش آموز)  

کتاب روزه سروده مریم اسلامی ازقدیانی که در سال 1393به چاپ رسیده است. این کتاب از سری انتشارات ما کودکان مسلمان که در چندین جلد به چاپ رسیده است. این کتاب جلد هشتم است.

خلاصه داستان این در مورد اهمیت روزه در اسلام صحبت کرده است که روزه نوعی پرستش خداوند است و آثار مادی و معنوی زیادی دارد که در چهار موضوع به صورت شعر بسیار خوب توضیح داده است.

نفر چهارم/* کلوچه های خدا* نوشته : کلر زوبرت ارائه توسط فاطمه امینی(دانش آموز)

کتاب کلوچه های خدا نوشته کلر ژوبرت از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در سال 1393 به چاپ رسیده است.

خلاصه داستان فصل بهار تازه از راه رسیده است و خرس کوچولو از خواب بیدار شد و سر از لانه بیرون کرد و دید چه قدرهمه جا سر سبز و زیبا شده است و برای این می خواست از خدا تشکر کند تصمیم گرفت برای خدا کلوچه بپزد و ادامه داستان .... .

نفر پنجم/ *رفیق خوب ابر * نوشته مجید محبوبی/ ارائه توسط(فاطمه زهرا سعادتی فر)

کتاب رفیق خوب ابر نوشته مجید محبوبی از انتشارات جمال در سال 1393 به چاپ رسیده است. از سری کتابهای این همه هدیه از خدا است.   کتاب

خلاصه داستان شب بودباد تندی می وزید و علی از هوهوی بادمی ترسیدو می گفت کاش خدا باد را نمی آفرید.  سرش را زیر پتو کرد و خوابیدصبح که از خواب بیدار شد دید بارن می بارد خیلی خوشحال شد و ادامه داستان....

 

نفر ششم/* چی بردارم، چی بر ندارم؟* نوشته طاهره ایبد/ ارائه توسط: طاهره زهانی ( مربی)

کتاب چی بردارم، چی برندارم ؟ نوشته طاهره ایبد از انتشارات کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان است که در سال 1393 به چاپ رسیده است. کتاب دارای چهار جلد است تحت عنوان چار خانه و خاله کشمشی است.

خلاصه داستان اینکه یک چارخانه و یک خاله کشمشی که می خواستند بروند سفر. چار خانه گفت برویم و خاله کشمشی گفت همین طوری که نمی شود باید ببینیم چه چیزی لازم داریم

و ادامه ماجرا.....

 

  • کتابخانه شهدای غزه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی