کتابخانه عمومی شهدای زهان

برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛ و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

کتابخانه عمومی شهدای زهان

برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛ و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها

اولین کتابخانه عمومی شهر زهان

نهاد

سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۱۲ ب.ظ

سال «خواندن» سال تقویت فرهنگ مطالعه است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سال 95 را به‌عنوان سال «خواندن» معرفی کرده و از تداوم برگزاری دوره‌های مشاوره کتابدار در قالبی نو خبر داد. 

 

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دومین بخش از مصاحبه دبیرکل نهاد به موضوعاتی همچون سال خواندن در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اقدامات متناسب در این خصوص می‌پردازد.

سال «خواندن» در نهاد کتابخانه‌ها گامی برای تقویت فرهنگ مطالعه است

مختارپور، ترویج کتابخوانی و تمامی امور مرتبط با تحقق این هدف را وظیفه همیشگی نهاد دانست. وی سال 1395 را به‌عنوان سال «خواندن» در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی کرد و در خصوص دلایل این نامگذاری اظهار داشت: بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده،‌ تمامی پژوهشگران و برنامه‌ریزان فرهنگی کشور به این مسأله اذعان دارند که در حال حاضر کشور ما با کمبود منابع مطالعاتی، به ویژه کتاب مواجه نیست؛ حتی به تعبیری می‌توان گفت مشکل عدم دسترسی به کتاب، وجود ندارد؛ البته تا سرانه‌های مطلوب کتاب، کتابخانه و مطالعه فاصله زیادی داریم، ‌اما با پیشرفت فناوری‌های جدید، امروز علاوه بر انواع کتابخانه‌ها، دسترسی به منابع از طریق تلفن‌های همراه نیز میسر است. بنابراین نمی‌توان گفت تنها مشکل، کمبود کتاب است؛‌ بلکه مشکل اصلی، کتاب نخواندن است؛ در واقع عموماً کتابخوانی در کشور ما امری رایج و متداول نیست. فرهنگ کتابخوانی باید نهادینه شود، آن زمان است که همچون بسیاری از جوامع دنیا،‌ مردم به جای اشتغال به بازی و پیامک‌های تفننی در اماکن عمومی، از هر زمانی برای مطالعه کتاب بهره می‌برند.

  • کتابخانه شهدای غزه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی